top of page
Zoeken

Zo zorg je ervoor dat je boodschap blijft hangen

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Die uitspraak hoor ik vaak. Maar dan moet je wel een heel goed beeld hebben. Anders kan het zomaar gebeuren dat jouw boodschap verkeerd wordt begrepen. Wil je een verhaal vertellen dat blijft hangen? Combineer dan de kracht van beeld én tekst.


Woord- en beelddenkers

Een verhaal vertellen met alleen beelden? Daar geloof ik niet in. Beelden kun je op meerdere manieren interpreteren. Niet handig als je een duidelijke boodschap wilt overbrengen. Ik combineer daarom graag tekst én beeld. Plaatjes of een infographic ondersteunen mijn verhaal. Daardoor wordt de tekst aantrekkelijker én blijft de boodschap beter hangen. Bijkomend voordeel? Je spreekt niet alleen woorddenkers aan, maar ook beelddenkers. Bovendien wordt content met plaatjes eerder gedeeld. Nóg een reden om tekst en beeld te combineren.


Eerst tekst of eerst beeld? Ga je een website of presentatie maken en vraag je je af of je moet beginnen met de tekst of met het beeld? Als tekstschrijver zeg ik: begin altijd met de tekst. Die vormt je basis. Als het verhaal dat je wilt vertellen eenmaal staat, wordt het zoeken naar beelden en het maken van een ontwerp voor de website veel makkelijker.


Tekstschrijver en vormgever: een ijzersterk duo Begin je met de beelden en het ontwerp? Dan is de kans groot dat alle aandacht daarnaartoe gaat. Voor tekst blijft er weinig ruimte over. Voor een tekstschrijver is het heel moeilijk om in maximaal 1000 tekens - inclusief spaties - een boodschap over te brengen. Dat heb ik in de praktijk regelmatig ervaren. Daarom zit ik graag al bij het begin van een project aan tafel. Als de vormgever en ik de handen ineenslaan, kunnen we elkaar versterken. Zó krijg je het beste resultaat.



3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page