top of page
Zoeken

Klantbrieven die het verschil maken

Veel grote bedrijven halen eens in de zoveel tijd de bezem door hun klantbrieven: ze moeten korter, begrijpelijker en meer servicegericht. Als tekstschrijver vind ik dit supermooie opdrachten, want met raak gekozen woorden en een duidelijke opbouw kan ik voor de lezer écht het verschil maken.


Laaggeletterdheid

Zeker voor de 2,5 miljoen laaggeletterden in Nederland. Zij vinden het lastig om communicatie van bedrijven en de overheid te begrijpen. Omdat velen van hen zich schamen, durven ze niet om hulp te vragen, met alle gevolgen van dien. Dat gaat me aan het hart. Daarom schrijf ik altijd in B1-taal, oftewel: begrijpelijk Nederlands.


Tekstschrijver als projectmanager

Bij dit soort grote projecten ben ik niet alleen tekstschrijver maar zit ik ook vaak op de stoel van de projectmanager. Ik leid het project in goede banen en zorg ervoor dat de deadline gehaald wordt. Geweldig vind ik dat, want ik ben dol op plannen. Als aan het eind alles samenkomt, geeft me dat enorm veel voldoening: I love it when a plan comes together!


Opfrisser voor jouw brieven

De afwisseling tussen schrijven en organiseren maakt dit soort opdrachten voor mij heel interessant en uitdagend. Hebben de brieven van jouw organisatie een opfrisser nodig? Ik help je graag.




3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page